co tu

pátek 23. srpna 2013

Nástroje a platformy vědy 2.0

zdroj: http://bit.ly/16CHmkE
Původně jsem se přednášení na 3. ročníku semináře Open Access aneb Open your mind! chtěla trochu vyhnout... abych si ho řádně užila jako účastník. Jenže to bych si musela také zakázat jezdit autobusem. Zní to divně, ale nikde se mi tak dobře nepřemýšlí, jako když zírám z okna autobusu a proháním se Prahou. Kromě rozhodnutí, že zde budu psát diplomovou práci, jsem také došla k tématu přednášky, u které jsem si řekla "Jo!" a začala ji (kupodivu) s nadšením připravovat...takže se doufám máte na co těšit .) 
Zatím mám v hlavně stručnou osnovu a pustila jsem se do tvorby seznamu otevřených (2.0) nástrojů a platforem pro vědce a výzkumníky: http://bit.ly/Sci20Tools.

Zároveň bych si ale před přednáškou potřebovala ujasnit, jak doopravdy vypadá cyklus vědecké komunikace z pohledu vědce (obecné kroky). Jakými fázemi prochází, případně co vědci dělá největší problémy, s čím by mu mohl pomoci nějaký (2.0) nástroj a zda pro ulehčení práce nějaký již používá, nebo jestli jej stále postrádá.

Na mojí tweetovanou výzvu moc reakcí nepřišlo, tak otázky vykopnu zde a máte-li k nim co říct, budu ráda za jakoukoliv reakci. Případně šiřte mezi vědce. Ta přednáška bez nich bude pravděpodobně nekonkrétní, suše teoretická a pro mě bude postrádat smysl.

Ty hlavní otázky miniprůzkumu jsou:
  1. Popište prosím stručně oblast zkoumání, které se věnujete.
  2. Zkuste prosím z pohledu vědce/vědkyně rozebrat jeden vědecký projekt (celý vědecký cyklus jednoho výzkumu) do jednotlivých kroků.
  3. Používáte pro svou vědeckou práci (vědecké/nevědecké) nástroje/platformy 2.0? Pokud ano, jaké a za jakým účelem?
  4. Jaké jiné online (vědecké/nevědecké) nástroje 2.0 byste pro svou práci ocenil/a?  

Pokud byste mi s miniprůzkumem chtěli pomoct, ozvěte se na email: t.simandlova@gmail.com a nebo (pohodlněji) vyplňte či odkažte na tento formulář.


Žádné komentáře:

Okomentovat